8 września 2013

Zapiekane kokilki z pomidorkami

Dostałam niedawno komplet kokilek do zapiekania dla całej rodziny i w końcu udało mi się je wypróbować na dzisiejsze, niedzielne śniadanie.

Przepis pochodzi z „Kuchni malucha”, gdzie nazywa się „clafoutis z pomidorkami”.

Składniki na cztery jednoosobowe kokilki:

  • pomidorki koktajlowe (ilość taka, aby przykryła dno kokilek, w przepisie podano 600 g, u mnie zmieściło się tylko 200 g)
  • 4 jajka
  • 30 g mąki
  • 4 łyżki mleka
  • 200 ml śmietanki
  • 50 g parmezanu (wyjątkowo zamieniłam na zwykły żółty ser, bo mi parmezanu zabrakło)
  • garść grubo posiekanej bazylii
  • sól, pieprz, tłuszcz do wysmarowania kokilek
Kokilki natłuścić, ułożyć w nich pomidorki. Roztrzepać jajka, dodać mąkę i nabiały. Wymieszać na gładko. Dodać pozostałe składniki, poza dwoma łyżkami sera do posypania później. Wylać ciasto na pomidorki. Nie może być pełno, bo ciasto potem urośnie i może się wylać. Posypać pozostałym serem i wstawić do piekarnika nagrzanego do 190 stopni. Zapiekać ok. 20 minut, aż  się przyrumieni i urośnie.



Warzywa_psiankowate_2013 Wegetariańskie Śniadania

7 komentarzy:

Magda pisze...

jajko na niedzielę, to jest to! u mnie też dzisiaj było, tyle że w innej wersji - na miękko :)

posmakujto! pisze...

Pięknie wygląda! Bardzo lubię takie śniadanka :)

mopswkuchni pisze...

Super śniadanko! Robiłam raz clafoutis z morelami na słodko, ale takie... ciekawa jestem :)

shinju pisze...

Bardzo mi się podoba ta propozycja :) Szczególnie, że nadal mam sporo pomidorków w domu :)

EPK pisze...

Shinju, no właśnie ja też mam pewien nadmiar i to śniadanie było próbą lekkiego go ograniczenia.

Unknown pisze...

Taką kokilkę z jajeczkiem na miękko jadłabym bez końca:)

unknow pisze...

Looking for the best place to buy Psychedelics muhsrooms , MDMA ( molly ) , coke , lsd , pills, cystal meth, exotics vapes, carts and more others online at natural meds online shop

Click below for purchase

buy pure bio cocaine online

buy pure colombian coke online

buy crack cocaine online

buy pure Volkswagen coke online