8 września 2013

Zapiekane kokilki z pomidorkami

Dostałam niedawno komplet kokilek do zapiekania dla całej rodziny i w końcu udało mi się je wypróbować na dzisiejsze, niedzielne śniadanie.

Przepis pochodzi z „Kuchni malucha”, gdzie nazywa się „clafoutis z pomidorkami”.

Składniki na cztery jednoosobowe kokilki:

  • pomidorki koktajlowe (ilość taka, aby przykryła dno kokilek, w przepisie podano 600 g, u mnie zmieściło się tylko 200 g)
  • 4 jajka
  • 30 g mąki
  • 4 łyżki mleka
  • 200 ml śmietanki
  • 50 g parmezanu (wyjątkowo zamieniłam na zwykły żółty ser, bo mi parmezanu zabrakło)
  • garść grubo posiekanej bazylii
  • sól, pieprz, tłuszcz do wysmarowania kokilek
Kokilki natłuścić, ułożyć w nich pomidorki. Roztrzepać jajka, dodać mąkę i nabiały. Wymieszać na gładko. Dodać pozostałe składniki, poza dwoma łyżkami sera do posypania później. Wylać ciasto na pomidorki. Nie może być pełno, bo ciasto potem urośnie i może się wylać. Posypać pozostałym serem i wstawić do piekarnika nagrzanego do 190 stopni. Zapiekać ok. 20 minut, aż  się przyrumieni i urośnie.



Warzywa_psiankowate_2013 Wegetariańskie Śniadania

6 komentarzy:

Magda pisze...

jajko na niedzielę, to jest to! u mnie też dzisiaj było, tyle że w innej wersji - na miękko :)

Malwinka pisze...

Pięknie wygląda! Bardzo lubię takie śniadanka :)

mopswkuchni pisze...

Super śniadanko! Robiłam raz clafoutis z morelami na słodko, ale takie... ciekawa jestem :)

shinju pisze...

Bardzo mi się podoba ta propozycja :) Szczególnie, że nadal mam sporo pomidorków w domu :)

Dobromiła pisze...

Shinju, no właśnie ja też mam pewien nadmiar i to śniadanie było próbą lekkiego go ograniczenia.

Shiral Kucharzy pisze...

Taką kokilkę z jajeczkiem na miękko jadłabym bez końca:)