29 maja 2010

Szparagi z papryką z woka

Szaleństwo szparagowe trwa. W tym roku również i my się do niego dołączyliśmy. Zazwyczaj robię szparagi w sosie śmietanowym z makaronem lub zapiekane pod beszamelem. Tym razem zachciało mi się odmiany. Oto i ona

Składniki:
  • pęczek zielonych szparagów
  • duża czerwona papryka
  • średnia cebula
  • 2 ząbki czosnku
  • łyżka świeżo startego imbiru
  • 2 łyżki sosu sojowego
  • łyżka ostrego sosu chilli
  • sól, pieprz, ostra papryka
  • olej do smażenia
Szparagi pokroić na kilkucentymetrowe kawałki po uprzednim odłamaniu zdrewniałych końcówek. Paprykę oczyścić i pokroić w paski o podobnych wymiarach co szparagi. Cebulę i czosnek posiekać.
Bardzo mocno rozgrzać woka, wrzucić na niego cebulę, czosnek i imbir a po chwili szparagi. Smażyć 3-4 minuty po czym dorzucić paprykę i smażyć jeszcze 2 minuty. Podczas całego smażenia cały czas mieszać. Na koniec dolać sosy i doprawić.

5 komentarzy:

Just My Delicious pisze...

przepysznie wyglądają!

asieja pisze...

ja się jeszcze szparagowemu szaleństwu nie poddałam. może szkoda.

Arvén pisze...

Właśnie (dopiero!) zaczynam odkrywać szparagi...więc przepis jest jak najszybciej do wypróbowania ;)

EPK pisze...

@JustMy No nie wiem, jak dla mnie to wyglądają jak połamane, twarde gałązki. Jak większość moich wytworów wyglądu to to nie ma dobrego. Smakowało lepiej. ;-)

@asieja Oczywiście, że szkoda!

@kostka Mam nadzieję, że Ci będzie smakować

Pela pisze...

Było pyszne...