21 listopada 2012

Kladdkaka - szwedzkie ciasto czekoladowe

Dzisiaj na zakończenie akcji Kuchnia skandynawska w kilka blogerek przygotowywałyśmy słodkie skandynawskie wypieki. Oto nasz skład:
Ja zdecydowałam się na szwedzkie ciasto czekoladowe - Kladdkaka.

A oto skład wypieku:
Składniki:
  • 125 g masła
  • 2 jajka
  • 220 g cukru
  • 4 czubate łyżeczki kakao
  • 120 g mąki
Masło roztopić i ostudzić. Jajka z cukrem ubić na gładką masę. Dodać kakao i mąkę i delikatnie zmiksować. Na koniec dodać masło i wymieszać. Wlać w natłuszczoną małą tortownicę. Piec ok. pół godziny w 150 stopniach C.



Ciasto jest ciekawe. Na zewnątrz chrupiące, w środku wilgotne. No i czekoladowe. A mnie ochota na czekoladę jak nie chciała przejść, tak nadal nie chce.

4 komentarze:

Maggie pisze...

Ochota na czekolade ma to do siebie, ze im bardziej ja karmisz, tym bardziej rosnie ;)
A ciasto obledne! Troche jak brownie. Lubie takie.

mopswkuchni pisze...

Jestem bardzo ciekawa tego ciasta. Dziękuję Ci za wspólne pieczenie. Pamiętaj dodać jeszcze dziś przepis do akcji :)

Mirabelka pisze...

Ta chrupiąca skórka z wierzchu wygląda obłędnie :)

codojedzenia pisze...

Wlasnie dzisiaj stygnie moja kladdkaka. Ulubione ciasto moich dzieci