11 listopada 2008

Ciasto orzechowo-czekoladowe

Składniki na ciasto:
  • 70 g łuskanych orzechów włoskich
  • 40 g łuskanych orzechów laskowych
  • 2/3 tabliczki czekolady (ok. 65 g)
  • 200 g masła
  • 150 g cukru
  • 200 g mąki
  • 4 jajka
  • szczypta soli
  • opakowanie cukru waniliowego
  • pół opakowania proszku do pieczenia
Składniki na polewę:
  • tabliczka gorzkiej czekolady
  • orzechy do posypania
Orzechy do ciasta zemleć w maszynce. Czekoladę rozdrobnić. Ja strugałam nożem wióry a to co się nie chciało zestrugać kroiłam na malutkie kawałeczki.





Utrzeć masło z cukrem. Ucierając dodawać żółtka, cukier waniliowy, sól. Mąkę wymieszać z proszkiem do pieczenia. Ubić pianę z białek. Delikatnie połączyć wszystkie składniki.


Piec około godziny w temperaturze 180 stopni.
Gdy ostygnie polać roztopioną czekoladą i posypać pokrojonymi orzechami. I gotowe.



2 komentarze:

jabberwocky pisze...

Tak patrzę na składniki i dochodzę do wniosku, że pewnie wyjadłabym połowę na surowo :)

EPK pisze...

Nie da się ukryć, że przy rozdrabianiu czekolady musiałam ćwiczyć siłę woli. Zostałam nagrodzona umorusanymi palcami, które można było pooblizywać. :-D